FRI FRAKT ÖVER 499 - FRIA RETURER - BETALA MED KLARNA

Köpvillkor för AB Ohooj

1. Om AB Ohooj

AB Ohooj är ett svenskt företag baserat i Västra Frölunda. Vår registrerade adress är BEATRICE LESSLIES GATA 12, 421 31 Västra Frölunda. Organisationsnummer: 559489-3496.
För att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till skepp@ohooj.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

2. Beställning

När du har genomfört en beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett. Orderbekräftelsen innehåller all relevant information om dina produkter, priser, samt fakturerings- och leveransdetaljer.
Om du upptäcker något felaktigt i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart på skepp@ohooj.se.

3. Priser och Moms

Alla priser på vår webbplats är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändringar från våra leverantörer, vid eventuella tryckfel, eller vid felaktig information på vår hemsida. Priset som anges vid beställningstillfället är det som gäller för köpet, om inte annat avtalats eller framgår av särskilda kampanjer.

4. Betalningsvillkor

Vi erbjuder flera betalningsalternativ via Klarna för att göra det enkelt och säkert för dig att handla hos oss. Vid köp kan du välja att betala med:
– Kortbetalning, faktura eller delbetalning
Vid betalning med faktura hanteras denna genom Klarna. Du får din faktura via e-post och har 14 dagar på dig att betala efter att din beställning har skickats.

Vi använder Klarna och det är viktigt att förstå att låna kostar pengar!

Om du inte kan
betala tillbaka skulden till Klarna i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda
till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För
stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivning i din kommun. Kontaktuppgifter
finns på konsumentverket.se.

5. Leverans

Vi skickar din order från vårt lager i Göteborg inom 0-3 arbetsdagar från till beställning och våra leveranser går alltid med Schenker. Du får således vanligtvis din order levererad till dit ombud imon 3-5 arbetsdagar. Helgdagar räknas inte in i leveranstiden. Beställningar som görs under helger skickas tidigast följande arbetsdag.
Om leveransen skulle bli försenad utan att du har blivit informerad om detta, vänligen kontakta oss på skepp@ohooj.se.

6. Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning, i enlighet med distansköpslagen. Vi erbjuder dock en utökad ångerrätt på 30 dagar för att du ska känna dig trygg med ditt köp.

6.1 Så här nyttjar du din ångerrätt:
För att ångra ditt köp, skicka ett meddelande till skepp@ohooj.se. Inkludera ditt ordernummer samt vilka varor du vill returnera.
Du behöver returnera produkterna till oss inom 14 dagar efter att du har meddelat att du vill ångra köpet. Vi står för returfrakten, och varorna ska returneras i sitt ursprungliga skick och vara välpaketerade. Vid skadade eller använda varor kan vi dra av en summa motsvarande värdeminskningen.

6.2 Begränsningar i ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte för:
– Varor som av hälso- eller hygieniska skäl har förseglats, och där förseglingen har brutits.

Ångerrätten gäller alltså inte för varor som har använts, om förseglingar har brutits eller för produkter som på annat sätt undantas enligt lagen om distansavtal.

Retur och Reklamation Process

1. Kontakta oss: Skicka ett e-postmeddelande till skepp@ohooj.se inom 14 dagar efter att du mottagit varan om du vill returnera eller reklamera produkten. Ange ditt ordernummer och orsaken till returen/reklamationen.

2. Förpacka produkten: Produkten ska returneras i originalförpackning och vara i samma skick som när du mottog den. Vid reklamation ska du också bifoga en beskrivning av felet samt, om möjligt, bilder.

3. Gratis Retur: Vid retur eller reklamation står vi för returfrakten. Vi skickar dig en returfraktsedel som du använder för att skicka tillbaka produkten utan kostnad.

4. Återbetalning: Vid godkänd retur eller reklamation återbetalar vi dig inom 14 dagar från det att vi mottagit och behandlat varan.

7. Reklamation och klagomål

Vi kontrollerar alltid produkterna innan de skickas till dig, men om du mottar en felaktig eller skadad produkt åtgärdar vi felet kostnadsfritt enligt konsumentskyddslagen.
Kontakta oss alltid innan du returnerar en defekt vara. Skicka ditt klagomål till skepp@ohooj.se med information om ditt ordernummer och en beskrivning av problemet.

8. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi ansvarar inte heller för förseningar eller problem som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, arbetskonflikter, eller myndighetsbeslut.

9. Cookies och integritet

Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra din upplevelse och för att ge dig tillgång till vissa funktioner. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator eller mobila enhet när du besöker en webbplats.
Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies. Du kan ställa in din webbläsare att automatiskt neka cookies eller att informeras när en webbplats begär att få spara en cookie på din dator. Om du väljer att blockera cookies kan det dock påverka funktionaliteten på vår webbplats.

10. Personuppgifter (GDPR)

När du handlar hos oss godkänner du vår behandling av dina personuppgifter enligt GDPR (EU:s allmänna dataskyddsförordning). Vi samlar in och lagrar endast de uppgifter som är nödvändiga för att behandla din beställning och för att ge dig bästa möjliga service.

10.1 Vilka uppgifter samlar vi in?
Vi samlar in uppgifter som ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
Dessa uppgifter används för att behandla din beställning, för leverans, fakturering och, om du har gett ditt samtycke, för att skicka nyhetsbrev och erbjudanden till dig.

10.2 Vem delar vi dina uppgifter med?
För att fullgöra vårt avtal med dig kan vi behöva dela dina personuppgifter med tredje parter som exempelvis betalnings- och fraktleverantörer. Vi samarbetar med följande leverantörer:
– Betalningsleverantörer: Klarna
– Fraktbolag: Schenker
Dina personuppgifter delas endast i den utsträckning som är nödvändig för att slutföra beställningen.

11. Produktinformation

Vi strävar efter att tillhandahålla korrekt information om alla våra produkter, men reserverar oss för eventuella fel i produktbeskrivningar och för att bilder inte alltid kan återge produkternas exakta färg och utseende.